Case Study: KONE, viestiseinä ja WDC

Blogin kirjoittelussa on ollut monen kuukauden viive, vaikka kiinnostavia ajatuksia olisi kyllä vaikka millä mitoin. Yritetään skarpata!

Kysymyksiä tulee usein meidän erilaisista toteutuksistamme, joten julkaisteen yksi vähän erilainen Case Study:

Case Study: KONE, viestiseinä ja World Design Capital Helsinki 2012

Testataan set-up.

Testataan set-up ennen yleisöä, vasemmalla Prospectumin Viestiseinää testaa Leo, KONEen hissikehikossa näyttelijät Jari Rintala ja Henna Partanen.

Elämme maailmassa, jossa kaupunkien nopea kasvu tekee ihmisten liikkumisesta koko ajan vaikeampaa. KONEen visiona on tarjota paras käyttäjäkokemus.

KONE tehostaa ihmisvirtojen hallintaa parantamalla tarjoamiensa ratkaisujen käyttökokemusta. KONE tutkii järjestelmällisesti sitä, mitä käyttäjät tarvitsevat liikkuessaan rakennuksessa ymmärtääkseen, millä ratkaisuilla ja palveluilla voidaan tarjota käyttäjille paras mahdollinen kokemus.

Hyvä visuaalinen suunnittelu lisää käytön miellyttävyyttä

Hyvä käyttäjäkokemus koostuu useista seikoista: estetiikasta, mukavuudesta, turvallisuudesta, käytettävyydestä ja luotettavuudesta. Visuaalinen suunnittelu on tärkeä myönteisen käyttökokemuksen osa, ja KONE onkin painottanut sitä jo useiden vuosien ajan.

Yhteistyötä World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeen kanssa

KONE on ylpeä voidessaan olla yksi World Design Capital Helsinki 2012 -hankkeen pääyhteistyökumppaneista, sillä hankkeen tavoitteet ovat linjassa KONEen tuotteiden ja palvelujen kanssa. KONEen visiona on tarjota paras mahdollinen käyttäjäkokemus jatkuvasti kaupungistuvassa maailmassa.

KONEen  tapahtumissa tarjoillaan visuaalisia elämyksiä käyttäjälähtöisesti toteutettuna

WDC Helsinki 2012 Kick-Off -tilaisuus käynnissä.

World Design Capital –vuoden yhteistyökumppaneiden kick off -tilaisuudessa Hernesaaressa KONE halusi tarjoilla kutsuvieraille interaktiivisen ja konkreettisen elämyksen, miten erilaiset ihmiset käyttäytyvät hissimatkallaan. Paikalle pystytettiin hissin runko ja paikalla oli kolme improvisaationäyttelijää vastaamassa yleisön antamiin haasteisiin.

Prospectumin toteuttama Viestiseinä antoi vieraille mahdollisuuden lähettää erilaisia hahmoja näyttelijöiden inspiraatioksi ja kohtaamisten pohjaksi. Viestit lähetettiin joko tekstiviestillä tai älypuhelimella verkon kautta, jolloin näyttelijät näkivät ruudulla, ketä tai mitä hissiin oli seuraavaksi menossa.

”Tapahtuma oli erittäin mielenkiintoinen ja uudenlainen vuorovaikutus viestiseinän kautta yleisön kanssa toimi hienosti. Uskomme, että tilaisuuden kutsuvieraat muistavat KONEen osaston ja sitä kautta mielikuvan, että niin kuin pitääkin, hissien suunnittelussa on ihminen etusijalla.”  Jani Turku, IMPROVment.

”KONE on erittäin kiinnostunut tutkimaan ihmisten käyttäytymistä hisseissä osana tuotekehitystä, ja suunnittelemaan entistä parempia hissikäyttäjäkokemuksia. WDCH 2012 yhteistyökumppanuus antaa meille mahdollisuuksia tuoda hissikokemuksia esille monin eri tavoin – ja meistä IMPROVmentin näyttelijät olivat sopivasti erilainen ja erittäin toimiva, katsojia kiinnostava tapa tehdä tämä WDCH 2012-kick off-tilaisuudessa.” Ritva Seppänen, Brändijohtaja, KONE Oyj.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s